چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۵۱۹
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: مسئولان باید در بین مردم حضور بیشتر و پررنگ داشته باشند و پاسخ دهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به سالروز کودتای آمریکا برعلیه دولت مصدق در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و شکست نهضت ملی نفت اظهار داشت: علل متعدد داخلی و خارجی برای شکست نهضت ملی نفت ذکر شده است که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب یکی از علت‌های اصلی شکست این نهضت و دولت مصدق را اعتماد به آمریکا ذکر فرموده‌اند و همین اعتماد باعث شکست دولت مصدق شد.

امام جمعه گناوه افزود: مقام معظم رهبری فرمود خوش بینی و ساده اندیشی مصدق بود که به آمریکا اعتماد کرد و باعث کودتای ۲۸ شد و به تعبیر رهبری هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورده است.

صبر و پایداری مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن

وی با اشاره سالروز اعلام آتش بس میان ایران و عراق از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد بعد از هشت سال جنگ نابرابر دشمنان علیه ایران اسلامی در ۲۸ مرداد ۱۳۶۷ گفت: مردم ایران اسلامی صبر و استقامت را که تجلی آن در کربلا بود، از این واقعه عظیم الگوگیری کردند و بعد از هشت سال جنگ نابرابر در مقابل دشمنان ایستادند و حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک کشور خود را به دشمن تسلیم کنند.

تلاش برای جذب حداکثری در مساجد

وی با گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد، با بیان اینکه امروز متأسفانه مساجد خلوت شده بیان کرد: عوامل متعددی باعث خلوت شدن مساجد شده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مساجد می‌توانند در حل و فصل مشکلات و بحران‌های خانوادگی، ایجاد مراکز مشاوره استفاده باارزشی داشته باشد و می‌توان با بهره گیری از ظرفیت مساجد از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه به تعبیر فرمایش حضرت امام (ره) باید سنگرهای مساجد را حفظ کرد، ادامه داد: در برهه کنونی باید جوانان و نوجوانان را به سمت مساجدی که در تراز انقلاب اسلامی است، جذب کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: یکی از دلایل جذب بیشتر مردم در مساجد وجود هیئت امنای به روز و فعال است.

وی گفت: بسیاری از افراد از نحوه برخورد خادمان و هیئت امنا مساجد گلایه می‌کنند و اینها در جذب افراد مؤثر است.

وی اضافه کرد: بروز بودن هیئت امنا، امام جماعت و مساجد، حفظ بهداشت، نظافت در محیط مساجد در جذب بیشتر به مسجد مؤثر است و مساجد باید برای جذب بیشتر افراد جذاب شود.

محکوم کردن حمله تروریستی شاهچراغ

وی با محکوم کردن به حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز در ۲۲ مرداد ماه جاری گفت: این عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ نشان می‌دهد که آمریکا بر روی گروه تکفیری و تروریستی داعش، که در زمان جنگ سوریه به اقرار خود به وجود آوردند بار دیگر به عنوان یک گروه فعال و ضد جبهه مقاومت سرمایه گذاری می‌کند.

وی گفت: در این روزها که ضد انقلاب و منافقین و معاندین خارج نشین که دچار اختلاف جدی و فرو پاشی شده‌اند و ضربه بزرگی متحمل شده‌اند، تلاش دارند با این حملات شکست‌های خود را با تنفس مصنوعی احیا کنند.

وی گفت: دشمن هیچ گاه از پای نخواهد نشست و به دنبال ناامن کردن ایران اسلامی است و رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه پاسداران فرمودند که ما باید وظایف خود را در برابر نقشه‌ها و طرح‌های دشمن درک کنیم.

حضور بیشتر مسئولان در بین مردم

امام جمعه گناوه بیان کرد: رهبری فرمودند امروز وظیفه ما مراقبت دائم از انقلاب و وحدت ملی، مشارکت دادن و کمک به مردم به خصوص طبقات ضعیف است.

وی گفت: متأسفانه به دلیل برخی سو مدیریت‌ها شاهد تورم و گرانی در کشور هستیم که باعث می‌شود تا افراد ضعیف و کم درآمد و بی بضاعت مشکلات و گرانی‌ها را تحمل کنند لذا رهبری این تذکر جدی را فرمودند که وظیفه همه کار جهادی و شبانه روزی و خستگی ناپذیر مسئولان است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: مسئولان باید در بین مردم حضور بیشتر داشته باشند و حضور آنها در بین مردم پررنگ باشد و پاسخ دهند.

وی گفت: انتقاد صحیح نیز باید باشد و به تعبیر فرموده رهبری انتقاد باید همراه با اعتماد باشد.

سپاه، عامل جلوگیری از تکرار کودتای ۲۸ مرداد دیگر در کشور

امام جمعه گناوه بیان کرد: عامل شکست باز تکرار کودتای ۲۸ مرداد که باعث شد تا این کودتا در کشور تکرار نشود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: رهبری فرمودند دشمن درصدد بود تا انقلاب را زمین گیر کند ولی آنکه توانست جلو تکرار کودتای ۲۸ مرداد را بگیرد و نگذاشت ایران اسلامی از مسیر صحیح آغاز شده منحرف شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امروز دشمن از سپاه در هراس است گفت: رهبری فرمودند اینکه دشمن امروز از گزینه نظامی روز میز استفاده نمی‌کند ناشی از قدرت بازدارندگی و توانمندی‌های سپاه پاسداران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر